Erhvervsflytninger er tidskrævende og kræver ofte en del ressourcer, da der er så meget der, skal flyttes. Derfor er det også ofte uoverskueligt, hvorfor vi her kommer med nogle gode råd til din erhvervsflytning, enten hvis man selv flytter eller hyrer et professionelt og kompetent flyttefirma.
Planlægning
En af de vigtigste opgaver til erhvervsflytninger er at være klar til når flyttebilerne kommer, det giver selvfølgelig sig selv. Derfor er det enormt vigtigt at få planlægget og sætte deadlines gradvist. Hvis man er mange ansatte der flytter til et nyt lejemål, så kan man nemt undervurdere hvor lang tid det tager at få alt det nødvendige med. Start derfor i god tid og overhold de deadlines i sætter for jer selv.
Oprydning
Når I har fået sat de faste rammer for jeres flytning og hvilke tidspunkter folk skal være færdige på, så er det i gang med nedpakningen. Nedpakningen er den perfekte mulighed for at få afskaffet alle de unødvendige ting i har haft gennem mange år. Man indser ofte ikke hvor meget ”bras” man har liggende før man bliver ”tvunget” til at sgu rydde op i det. Derfor brug den mulighed på at rydde op, sælg ud, giv det væk eller aflever det på lossepladsen.
Indret det nye lejemål på forhånd
Nu har I ”forhåbentlig” fået nedpakket alle tingene som skal med videre til det nye lejemål. I har fået afskaffet alt det som I ikke længere har brug for, og er dermed klar på en ny start. Det betyder også, at I har et perfekt overblik over alt der skal med videre til det nye lejemål. Her er det en rigtig god ide, at man på forhånd lægger en plan for indretningen. Dermed ved man præcis hvor alt eller i hvert fald de fleste af tingene skal hen. Dermed kan bruge selve flyttedagen på også få indrettet det nye lejemål, så man er klar til at arbejde hurtigst muligt. Det sparer både penge, men også tid. Da man så ikke skal bruge flere dage på at skifte lejemål, men bruger tiden efficient.