Posted on: 16. august 2022 Posted by: admin Comments: 0

Reklame og markedsføring hører til stort set alle virksomheder, og er nødvendigt for at sprede ordet omkring din forretning eller tilbud. Men der er forskellige former for promovering en virksomhed kan foretage sig, med forskellige resultater. Man kan altså finpudse sin markedsføring til præcis de forbrugere man ønsker at ramme med den valgte reklame. Det kan være et tilbud til nærområdet, eller byen. 

 

Driver du en restaurant og vil markedsføre dig til forbrugerne, så skal der først og fremmest fastlægges en ide eller produkt. I dit tilfælde kan det være at du har skabt en ny menu og vil have at dine kunder får kendskab til dette for at forhåbentlig give din restaurant et besøg. Nu skal du beslutte hvilke medier eller kanaler du vil markedsføre dig på. Vi kigger på 2 kanaler du måske finder relevant for din restaurant.

 

Annoncer

Den helt klassiske er jo en tv, radio eller avis reklamer. Her kan du opsætte din reklame så du kan ramme en bred målgruppe. Det kræver en dybere undersøgelse af de forskellige medier før det giver god mening at få nogle reklamer op at køre. Du skal sikre dig at den målgruppe du gerne vil ramme læser eller ser kanalen du markedsfører dig på, derefter skal du skræddersy en reklame der tiltaler dem bedst muligt.

 

Digital markedsføring

Denne markedsføringsform indeholder stort set al reklame på nettet. Her snakker vi om youtube reklamer, facebook og instagram osv. Men også søgeordsoptimering på egen hjemmeside. Dette kan øge din omsætning gevaldigt, og har man svært ved at gøre det selv, kan man tage et kursus omkring det. Så du derefter kan finpudse hjemmesiden så kunderne har lettere ved at finde dig når de søger efter noget der er relevant for din virksomhed. Den digitale form for markedsføring er som regel også væsentlig billigere end den traditionelle vej.