Posted on: 8. august 2022 Posted by: admin Comments: 0

Mange forældre kæmpe en evig kamp med at få noget mad ned i maven på deres børn, men hvad hvis man kunne få internettet til at hjælpe dem lidt på vej? 

Børnevenlige annoncer på specifik mad

 

Forestil dig din teenager sidder og scroller på Tik Tok, og aftensmaden står klar på spisebordet. De kommer og sætter sig, men spiser ikke rigtig noget af maden. Det kan frustrere mange forældre og der ligger måske en gylden mulighed ved at kombinere deres hobby med udvalgte annoncer på mad. De bliver alligevel bombet med reklamer dagligt, så hvorfor ikke få nogle af dem til at være omkring noget mad, som måske kunne vække en appetit hos barnet. Mange unge bruger appen Tik Tok, hvor formålet er at skabe sjove korte videoer, og en gang imellem popper der en reklame op. Tænk nu hvis denne var for en ret som de ikke bryder sig om. Her kunne man krydre retten op lidt for at få den til at se lækker ud, og det kan jo være det virker og vækker barnets appetit for lige præcis den ret.

 

Hvis det virker, hvad er næste skridt? 

Sidder man i en marketingafdeling hos en virksomhed som netop producerer mad, eller afsætter mad på den ene eller anden måde, så kunne man drøfte ideen om en børnevenlig annonce med formål i at få børn til at spise mere varieret, eller direkte prøve at vække en appetit for en speciel ret. Man kunne tage kontakt til et SEO bureau og aftale nærmere med dem. Herfra kommer der annoncer ud som måske kan hjælpe forældre, hvis børn ikke spiser så meget, eller er meget kræsne. Viser det sig at dette har succes, er det en win win for både forældre og virksomheder, hvori salget stiger for virksomhederne, og forældrene for en lille hjælpe hånd med at finde noget deres børn kan lide at spise.